Letní florbalové soustředění elévů a mladších žákyň 21.8. – 26.8.2021.

Opět po roce se nám podařilo zorganizovat florbalové soustředění v Ostružné.

V sobotu po příjezdu na místo nás čekal oběd, po kterém jsme se vydali do nedalekého Petříkova na bobovou dráhu. Bobová dráha měla opět úspěch, dětem se moc líbila. Návrat do chaty Jonáška vedl oklikou, aby se děti trochu prošly (cca 5km). Po ubytování jsme večer zahráli hry venku za chatou.

V neděli ráno proběhla krátká rozcvička v podobě volného běhu asi 1,5km. Potom jsme hráli discgofl na místní travnaté ploše(částsjezdovky před chatou).
Po obědě nás čekal přesun vlakem do haly v Jeseníku na první trénink. Děti slušně potrénovaly a zahrály si florbal na větším hřišti. V Jeseníku si děti něco nakoupily a také dostali točenou zmrzlinu. Kdo chtěl, tak si po večeři ještě opekl špekáček. Po setmění jsme pro děti připravili stezku odvahy v místním lese. Jestli se bály, tak to vám musí říct samy.

V pondělí po snídani jsme se opět vydali do haly v Jeseníku, opět něco potrénovat, hlavně střelbu a hru s míčkem. Po návratu na chatu se děti naobědvaly a chvilku si odpočinuly.
Odpoledne jsme se vydali hledat do lesa místní bunkry (řopíky) a nebylo jich zrovna málo. U toho největšího bunkru měli děti za úkol postavit domeček pro veverku. Podle fotek posuďte sami, kdo postavil nejhezčí, za mě všichni! Večer už jen pohodička a spánek.

Úterý dopoledne bylo celé propršené, takže jsme byli nuceni pozměnit program. Dopoledne jsme strávili hraním her v chatě. V kuchyni byl velký prostor, proto jsme se rozhodli uspořádat soutěž dvojic v hraní her.
Hry byli 3 (kostky, hádej kdo, dobble) a proběhly formou všichni proti všem ve dvojicích. Bylo to velmi zábavné a děti se opravdu snažily.
Po obědě nás čekal poslední trénink v hale. Přesun na nádraží byl trochu hektický. Z důvodu deště a zpoždění vlaku nás trenérka vozila na vlak po 4 autem. Poslední čtveřice vlak nestihla, tak museli přijet do haly v Jeseníku autem. Na tréninku děti hrály turnaj proti sobě a musím říct, že každá trojice hrála moc dobře. Po tréninku jsme využili toho, že neprší a šli něco nakoupit na náměstí. Bohužel už bylo dost pozdě a většina obchodů už byla zavřená.

Ve středu jsme se po snídani sbalili a vydali se na túru na Paprsek. Skoro na každém rozcestníku děti plnily určité úkoly (stavba věže, sbírání šišek na čas, házení šiškou do kmene stromu, pantomima lesních zvířat a jednoho tvora, sbírání jedlých hub, stavba přehrady v potoce, poznávání listů, donést k chatě 5 zadaných věcí a nakonec si zapamatovat rozcestníky a jejich nadmořskou výšku). Na Paprsku nás čekal oběd. Byl to smažený sýr, hranolky a kofola. Zjistili jsme, že děti nejsou vůbec unavené, a tak jsme se rozhodli navštívit novou Dalimilovu rozhlednu na Větrově. Moc krásná rozhledna to je a ještě hezčí výhled z ní na okolí. Potom už návrat lesem zpět na chatu. Celkově děti ušly 19km a za to je moc obdivuji.
Večer měly děti už volno, rozdali jsme dárky a zhodnotili jsme celé soustředění.

Čtvrtek byl den odjezdu. Po snídani jsme sbalili všechny věci, uklidili chatu a čekali na odvoz zavazedel. Tímto děkuji panu Šnajderovi za luxus v podobě dovozu a odvozu zavazadel.
Do oběda děti hrály společenské hry v místním stravovacím zařízení. Po obědě následoval přesun na vlak a hurá domů za rodiči.

Myslím si, že se soustředění vydařilo a jsem moc rád, že se to obešlo bez větších problémů.
Děkuji všem trenérům za pomoc s organizací, bez vás by to nešlo.
Dětem přeji pohodový návrat do školy a také k tréninkům, co nás čekají v nové sezóně.